Miasto Rzeszów nabyło ostatnio 20 nowych autobusów, z czego dziesięć to modele gazowe o długości 12 metrów, produkcji Autosana, za które zapłacono ponad 18 milionów złotych. Pozostałe dziesięć pojazdów to marka Solaris, w tym sześć elektrycznych o długości 9 metrów (wartość transakcji przekroczyła 20,5 miliona złotych), a także dwa elektryczne i dwa gazowe przegubowce o długości 18 metrów, kosztujące ponad 13 milionów złotych.
Zakup ten został sfinansowany w 85% ze środków unijnych. Maciej Borecki, dyrektor sanockiej fabryki Autosan, należącej do spółki Huta Stalowa Wola, wyraził swoje zadowolenie z finalizacji umowy. Podkreślił, że obecnie tabor Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) w Rzeszowie liczy już 102 autobusy marki Autosan.
Również miasto wydaje się zadowolone z zakupu małych autobusów elektrycznych Solaris. Te pojazdy zostaną wykorzystane na mniej obciążonych trasach i na ulicach, na których większe autobusy mogłyby napotkać trudności w sprawnym poruszaniu się. Każdy z nich będzie mógł pomieścić do 50 pasażerów.
Prezes MPK, Marek Filip, poinformował, że obecnie miejski przewoźnik dysponuje flotą 240 autobusów. Część z nich, mająca ponad 20 lat, będzie stopniowo wycofywana z eksploatacji. Najwięcej pojazdów, bo aż 125, to autobusy gazowe. Flota elektryczna MPK liczy natomiast 18 jednostek.
Prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek, zapowiedział kolejne zakupy autobusów. Planuje nabyć pojazdy zasilane wodorem. To jednak nie nastąpi zbyt szybko. Na razie miasto poszukuje możliwości dofinansowania takiego zakupu.